Ramazan’da Nasıl Beslenmeli?

Kiraz Kiraz

Ramazan’da Nasıl Beslenmeli?

Ramazan ayının uzun yaz günlerine denk geldiği dönemlerdeyiz. Bu dönemde oruç tutarken beslenme konusunda hassas davranmalıyız. Birkaç adıma dikkat ederek ramazanda hem sağlıklı beslenip hem orucu kolay ve daha rahat tutmak mümkün.

Ağır Ve Yağlı Yemeklerden Kaçının

Uzun süren açlık sonrasında yenecek olan yemeğin hafif olması çok önemli. Ağır ve yağlı yemekler kilo almanıza ve sağlığınızın bozulmasına sebep olur.

Hızlı Yemekten Kaçının

Uzun süre sonunda aniden yemeğe yüklenmek hem mide için hem kalp için zararlı olabilir. Oruç açıldıktan sonra 2 bardak su içilmeli ardından bir porsiyon çorba içmeli ve yemeğe biraz ara verilip sonrasında devam edilmelidir.

Protein Açısından Zengin Beslenin

Karbonhidrat ve doymuş yağlardan uzak durup, protein bakımından zengin besinlerle hazırlanan yemekleri tercih ederek vücudun eksikleri tamamlanmalıdır.

Cacık Ve Salataları Zenginleştirin

İnternette bulunan pek çok farklı cacık ve salata örnekleriyle sofralarınızı donatabilir sağlıklı yollardan hem göz hem karın doyurabilirsiniz.

Meyve Ve Sebzelere Yer Açın

Sıcak havanın iştahı olumsuz etkilediği dönemlerde meyve salatalarına yer verebilirsiniz. Yaz aylarında artan meyve çeşitliliği ile rengarenk salatalar yapabilirsiniz.[01:04, 17.5.2018] Seher: Tatlıları hafifletin. Ramazanla özdeşleşen şerbetli ve ağır tatlıları yapmak yerine meyveli ve sütlü hafif tatlılara yer vermeye çalışın.

Sahura Yer Bırakın

İftarda tıka basa yemek yemek mideyi genişleterek gün boyu daha çok acıkmanıza ve kilo almanıza neden olur. Bu yüzden iftarı hafif geçirdikten sonra sahuru da hafif geçirmelisiniz.

Susuzluk İçin Önlem Alın

Günde ortalama 2,5 litre su içmesi gereken bir kişi oruç tuttuğu için içemediği suyu telafi etmelidir. Sağlıklı bir vücut için su en önemli kaynaktır fakat bu kaynağı doğru ve kontrollü bir şekilde tüketmeliyiz. İftardan sonra ile sahur arasında bol su içmeli ve bunu dilimlere yaymalıyız. Aksi takdirde bir anda içilen çok miktarda suyun hücrelerimize zarar vererek bizi öldürme olasılığı yüksektir.

Suları Eğlenceli Hale Getirin

Su içmenin zor geldiği durumlarda su açısından zengin salatalık ve karpuz gibi meyveler ve sebzelere sofranızda bolca yer vererek bu ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Aynı zamanda suyunuza ekleyeceğiniz taze nane, bir limon dilimi ile suyunuzu tat açısından zengin hale getirebilirsiniz.

Fırsat Buldukça Hareket Edin

İftar sonrasında gelen rehavete aldanmayıp yürüyüş yapabilir ve yenilen yemeklerin sindirimine yardımcı olabilirsiniz.

Yorum yazın