Hızlı Yemek Sağlığa Zararlımıdır?

Kiraz Kiraz

Hızlı Yemek Sağlığa Zararlımıdır?

Hızlı yemek yemek kilo aldırır mı?

Genellikle, herkes yemeğini yemeye devam ederken sizinki çoktan bitmiş mi oluyor? O halde, yemek yeme hızınızı kontrol altına almanın vakti gelmiş demektir. Hızlı yemek, yediklerinizin tadını almanıza engel olur. Yemekten zevk alamaz hale gelirsiniz. Aynı zamanda, doyma sinyallerinin beyne ulaşmasını zorlaştırır ve daha fazla yemek yersiniz. Bu da, kilo artışına yol açar. Hızlı yemek yeme alışkanlığına sahipseniz, bu alışkanlıktan kurtulmak için sizlere sunduğumuz önerileri deneyebilirsiniz.

Yavaş yemek yemenin yollarını öğrenin!

Önünüzdeki yemeği kaç dakikada bitiriyorsunuz, hiç düşündünüz mü? Yemekleri çok hızlı yemek, yoğun tempoya sahip kişiler için avantaj gibi görünebilir, ancak birçok rahatsızlığa da davetiye çıkardığını unutmamakta fayda vardır. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra, yemekleri yavaş yavaş yemek ve lokmaları iyi çiğnemek gerekir. Peki, yavaş yemek yemenin yolları nelerdir? Yüksek Topuklar ekibi olarak hazırladığımız haberimizi okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz.

Yemeği masada ve oturarak yiyin!

Ayakta, televizyon karşısında, telefonla veya başka bir şeyle uğraşırken hızlı yemek yeme olasılığınız artar. Yemeğe odaklanmanız zorlaşır. Bu yüzden en sağlıklısı, sakin bir ortamda ve masada yemektir. Kendinizi masada yemek için motive edin. Mesela, küçük ama hoş bir sofra hazırlayabilirsiniz.

Yemek yerken yalnız olmayın!

Yemeği yalnız yemek, hızlı yeme alışkanlığın tetikler. Bu nedenle, evde veya iş yerinde beraber yemek yiyebileceğiniz kişiler bulun. Böylece yemek yerken sohbet etmek, yeme hızınızı yavaşlatmanıza yardımcı olur.

İçeceklerden yardım alın!

Yemekle birlikte bir şeyler içmek, yemeğe mola vermenizi sağlar. Ancak bu konuda içecek seçimlerine de dikkat etmek gerekir. Yüksek kalorili içecekler yerine, su, maden suyu, ayran gibi sağlıklı içecekler tercih etmelisiniz.

Lokmaları daha çok çiğneyin!

Yemeğinizden bir lokma aldığınız zaman, çatalınızı hemen masaya bırakın ve lokmayı güzelce çiğneyin. Aynı hareketi kaşıkla da yapın. Sandviç, tost gibi elle yenen bir yiyecek tüketiyorsanız, aynı şekilde bir ısırık aldıktan sonra, onu da elinizden bırakın.

Sağlıklı yemekler tercih edin!

Yemek seçimleri, yeme hızını etkileyen bir konudur. Yemek yeme hızını düşürmek için, çiğneme süresi uzun olan lifli besinler tercih edebilirsiniz. Dilimlere veya küçük parçalara ayrılmış yemekler de yemek yeme hızını artırabilir. Bu nedenle, bütün olanları seçmelisiniz.

Uzun süre aç kalmamaya dikkat edin!

Uzun süre aç kalmak, yemeği hızlı bir şekilde tüketmenize neden olur. Küçük ve sağlıklı ara öğünler yaparak, ana öğündeki açlık krizlerini önleyebilirsiniz. Böylece hem yediklerinizin tadını daha iyi alabilir hem de yeme hızınızı daha kolay kontrol edebilirsiniz.

Yemek yerken mola vermeye çalışın!

Öğünlerinizi yerken kısa molalar verin. Bu kısa molalar, ilk zamanlar 1 dakikayı geçmeyebilir, ancak zamanla sürelerini artırabilirsiniz. Böylece, yediklerinizi hazmetmek daha kolay olur ve daha az yemek yemiş olursunuz.

Hızınızı kontrol edecek yöntemler bulun!

Yemek yeme hızınızı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, saatten yardım alabilirsiniz. İdeal bir yemek yeme süresi ve beyne doyma sinyalinin gitme süresi ortalama 20 dakika olduğu için, saatlerinizi 20 dakikaya ayarlayın ve 20 dakikadan önce yemeği bitirmemeye gayret edin. Bu süreyi dilediğiniz kadar uzatabilirsiniz.

Yavaş yemek yemenin yollarını öğrendiniz. Sağlıklı beslenme kadar, yavaş yemek yemenin de faydalı bir alışkanlık olduğunu unutmayın.

Yorum yazın