Hamilelerin Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!

Admin Admin

Hamilelerin Mutlaka Tüketmesi Gereken Besinler!

Hamilelikte sağlıklı beslenmek oldukça önemlidir. Hamilelik sırasında vücut farklı bir döneme girer ve ekstra besinlere ihtiyaç duyar. Doğru beslenmek hem anne hem de bebeğin sağlıklı olmasını sağlar. Bunun yanında yapılacak yürüyüşler ve yüzme etkinlikleri de hamileliğin sağlıklı bir seyirde ilerlemesini sağlayacaktır. Bu süreçte alkol ve sigaradan uzak durmak, uzun süre aç kalmamaya özen göstermek, içerisinde katkı maddesi bulunan ve dondurulmuş gıdalardan kaçınmak, olabildiğince stresten uzak durmayı da ihmal etmemek gerekir.

1.Su

Hiç şüphesiz gün içinde yeterli su içmek en önemli şeylerdendir. Hamilelikte bu duruma daha fazla özen gösterilmesi gerekir. Ciltteki kurulukların ve çatlakların önlenmesi ve idrar yolu enfeksiyonlarına yakalanma riskinin azaltılmasında önemli bir rol oynar. Vücutta tuz dengesini sağlar. Ayrıca yeterli su tüketimi bebeğin akciğer gelişimi için de önemlidir.

2.Süt Ürünleri

Süt ürünlerinin alınması bebeğin büyümesi için gerekli olan kalsiyumu karşılar. Yoğurt, süt, beyaz peynir, kuşkonmaz, kayısı ve muz gibi besinler tüketilebilir. Ayrıca kalsiyum magnezyumla birlikte alındığında hamilelikte sıkça karşılaşılan kas sorunlarını da giderir.

3.Yeşil Yapraklı Sebzeler

Yeşillikler antioksidan açısından oldukça zengindir. Bağışıklık ve sindirim sistemine iyi gelir. Lahana, ıspanak ve brokoli gibi besinler tüketilebilir. Ayrıca bu besinleri tüketmek düşük ağırlıklı doğum riskini azaltır.

4.Kırmızı Et

Demir ve protein açısından zengin olan kırmızı et, hem anne hem de bebek için oldukça önemlidir. Uzmanlar tarafından haftada en az üç kere, yağsız ve az pişmiş olarak tüketilmesi önerilir.

5.Balık

Daha güçlü ve sağlıklı bir kemik gelişimi için balık ideal besin türüdür. Kansızlık sorunlarını gidermede de yardımcıdır. Hamsi, istavrit, palamut, uskumru ve somon gibi balık türleri gönül rahatlığıyla tüketilebilir. Balık tüketemeyen anne adaylarının ise omega-3 içeren balık yağı takviyelerinden kullanmaları önerilir.

6.Kuru Yemişler

Bebeklerde beyin ve zeka gelişimi için önemli bir rol oynayan başta ceviz olmak üzere bir çok kuru yemişin tüketilmesi önerilir. Badem, kabak çiçeği, kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı bebeğin gelişimi için önemli kuru yemişlerdendir.

Bir cevap yazın

BENZER YAZILAR